Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door borntobe
Als men de hoofddoek bant,dan breekt men iemands overtuiging die het nodig vindt zich te sluieren omwille van diverse redenen.
Door deze grepen zal alleen de haat worden versterkt tussen mensen onderling.
|
Onzin. Alleen zij die willen haten, haten.
Ik voor mij haat geen enkel mens dus ook geen moslim en ook niet met hoofddoek.
Citaat:
Iedereen die hier zit te schrijven heeft persoonlijke dingen die hij van het leven wenst..mochten ze daar aan raken door het opleggen van een wet(die bij het hoofddoekvoorbeeld zelf niet aantoonbaar is of ze duurzaam geluk van het individu beoogt),zouden ze zich persoonlijk beknot voelen als mens.
Wie heeft er eigenlijk het recht wetten uit te vaardigen voor het belang van de meerderheid.
|
Wat denk je???
DE MEERDERHEID natuurlijk.
En dat is dus precies wat er gebeurt in een/onze democratie.
En natuurlijk kun je daar niet iedereen gelukkig mee maken maar wel de meerderheid. Voor dit systeem hebben wij hier in de Lage Landen nu eenmaal gekozen.
Simpel toch.
Citaat:
Enkel wetten die in harmonie zijn met onze natuur zijn geoogd aanvaard te worden.
|
Dacht jij nu werkelijk dat wij met elkaar in discussie zouden kunnen gaan op de pc als er slechts wetten op die basis zouden worden aangenomen??
Nee mijnheer, dan leefden wij nu nog in het stenen tijdperk.
Citaat:
Jammer genoeg zijn er altijd om economische en persoonlijke redenen mensen die via doelmiddel-verdraaiing hun intentie -een gelukkig mens onder de mensen te worden-vergeten.
|
Misschien vergeet jij wel dat niet iedereen op dezelfde manier gelukkig wordt. Ik weet heel zeker dat ik op een heel andere manier gelukig kan zijn dan jij. B.v.: Ik ga vanaaf naar een restaurant in onze binnenstad en smikkel daar een heerlijk varkenslapje naar binnen, kijk nog even naar de bloedmooie serveerster en vraag haar om nog een Westmalle Trippel.
Ik ben dan volmaakt gelukkig!
Jij zult van mijn leefwijze walgen......
Citaat:
Individualisme..een vrijheid zonder al te veel rekening te houden met wat het beste is voor zichzelf.
Modezaken,clubs,beautysalon,nudistenstranden..de meesten weten bij God niet waar ze mee bezig zijn.
|
Ik kan je vertellen: dat weten de meeste precies.
En vergis je niet: een heleboel mensen onder ons worden heel gelukkig van mode, beautyslons en/of nudistenstranden.
Wie ben jij om dat dan te gaan verbieden????
Veroordelen mag je. Vrijheid van mening en ook van de uiting daarvan.
Citaat:
Blindelings volgen ze een maatschappij die het van de mens verwacht mee te pieren met alle andere zoekende zielen.
Zonder zich af te vragen..is dit werkelijk goed voor iemand op lange termijn?
Een hoofddoek bannen is zoals een laag uien pellen en enkel lagen tegen komen.
Men wil een neutraliteit van zijn ,maar binnenin elk persoon is er nergens een neutrale ziel te vinden..want ook zonder hoofddoek zijn de intenties van iemand niet weg te borstelen.
Meer kansen op een job zonder hoofddoek,dus zonder islamitisch draagvlak,zonder moraal die gebaseerd is op de islam.
|
En gelukkig maar.
De moraal gebaseerd op de islam kunnen we iedere dag in het journaal zien en elk moment op internet!!!!
Citaat:
Met andere waarden zoals het overconsumeren,het showen van ons uiterlijk (wie mooi is hoort er bij en alles is te vinden in de maatschappij,als men niet "gezegend "is van moeder natuur,om deze dan maar "op te lossen".)
Het is een echte schoonheidsmaatschappij,waar iedereen bezig is met uiterlijkheden
en de grote mannen doen daar gouden zaken aan!
|
Je HOEFT er niet aan mee te doen.
En als je dat niet doet heb je het grootste gelijk van de wereld hoor.
Citaat:
Men graaft zijn eigen gemoedsrust onder!
Het hoofddoekverbod houdt in dat de islam niet welkom is
|
Klopt. Die is wat mij betreft NIET welkom.
Een ideologie gebaseerd op niet democratische waarden mag van mij onmiddellijk men zonder pardon instorten.
Wij hebben niet voor niets eeuwen gevochten voor de rechten die wij heden ten dage hebben.
En dat zouden we weer gaan verkwanselen aan een ideologie waar vrouwen vet minder zijn dan mannen, waar de sharia de meest barbaarse straffen uitdeelt, waar op afvalligheid de doodstraf staat enz. enz.
Citaat:
(de hoofddoek is nl complementair aan de islam;zie de koranteksten inzake kledingdracht)
|
Geef mij 1 tekst uit de koran waar staat dat vrouwen verplicht zijn een hoofddoek te dragen!
Citaat:
De bijbel heeft trouwens ook de christenen opdracht gegeven zich bescheiden te kleden.
Zelfs velen volgen de waarden van de bijbel niet meer!
|
En dat doen ze ook. De bijbel volgen. (Althans die jij citeert maar die ik niet ken.)
Kijk maar eens in het zwembad. Daar wordt de letter van jouw tekst gevolgt. Daar zijn ze pas bescheiden gekleed!!!
Citaat:
Men wil van de waarden af omdat ze niks bijdragen aan een consumerende maatschappij.
De vrijheid van de meeste individuen is hierdoor een ilussie die al van kleisn af ons vraagt om erbij te horen,te kopen,op elkaar te lijken,het recht van de sterkste,de mooiste,soms diegene die het meest stoer is,die zich het best kan uiten met woorden..
Een verrottingsmaatschappij.
Vele appels die de anderen doen rotten.
Die zich baseren op het verlangen naar meer dan overvloed of doen uit onwetendheid en anderen zien als individuen die zich maar moeten aanpassen aan de heersende moraal.
|
Wat doe jij dan hier in dit van verotting aan elkaar hangende werelddeel.
Blijkbaar voel jij je ook beter thuis in deze consumtiemaatschappij dan in een mooi isl. land. Nee, jij zorgt er wel voor dat jij hier aan je trekken komt!!!.
Citaat:
Het hoofddoekverbod is een regelrechte aanval op de moraliteit en het onderschept goede waarden zoals bescheidenheid,het zich niet richten op uiterlijk en de hoofddoek dragen omwille van het iedereen-gelijk-principe.
(Maar dan spreek ik wel niet over velen die de hoofdoeken misbruiken om verkeerde redenen,met make up,een verkeerde houding,allerlei kleurtjes en het uren friemelen aan haar hoofddoek om mooi voor de dag te komen)
De hooffdoek alleen is trouwens niet genoeg om to een bescheiden maatschappij te komen.
Het gaat hem niet om respect maar om wat is de intentie achter de hoofddoek.
|
Respect krijg je niet
Dat moet je verdienen!!!!!
En de intentie achter de hoofddoek heb ik al voldoende veroordeeld.
Met vr.gr.
Khalid