| Vrouwen in de Islam Minderjarigen en volwassenen. |
 |
|
 |
26 juni 2009, 19:12
|
|
|
Member
borntobe is offline
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KBE
Onzin. Alleen zij die willen haten, haten.
Ik voor mij haat geen enkel mens dus ook geen moslim en ook niet met hoofddoek.
Wat denk je???
DE MEERDERHEID natuurlijk.
En dat is dus precies wat er gebeurt in een/onze democratie.
En natuurlijk kun je daar niet iedereen gelukkig mee maken maar wel de meerderheid. Voor dit systeem hebben wij hier in de Lage Landen nu eenmaal gekozen.
Simpel toch.
Dacht jij nu werkelijk dat wij met elkaar in discussie zouden kunnen gaan op de pc als er slechts wetten op die basis zouden worden aangenomen??
Nee mijnheer, dan leefden wij nu nog in het stenen tijdperk.
Misschien vergeet jij wel dat niet iedereen op dezelfde manier gelukkig wordt. Ik weet heel zeker dat ik op een heel andere manier gelukig kan zijn dan jij. B.v.: Ik ga vanaaf naar een restaurant in onze binnenstad en smikkel daar een heerlijk varkenslapje naar binnen, kijk nog even naar de bloedmooie serveerster en vraag haar om nog een Westmalle Trippel.
Ik ben dan volmaakt gelukkig!
Jij zult van mijn leefwijze walgen......
Ik kan je vertellen: dat weten de meeste precies.
En vergis je niet: een heleboel mensen onder ons worden heel gelukkig van mode, beautyslons en/of nudistenstranden.
Wie ben jij om dat dan te gaan verbieden????
Veroordelen mag je. Vrijheid van mening en ook van de uiting daarvan.
En gelukkig maar.
De moraal gebaseerd op de islam kunnen we iedere dag in het journaal zien en elk moment op internet!!!!
Je HOEFT er niet aan mee te doen.
En als je dat niet doet heb je het grootste gelijk van de wereld hoor.
Klopt. Die is wat mij betreft NIET welkom.
Een ideologie gebaseerd op niet democratische waarden mag van mij onmiddellijk men zonder pardon instorten.
Wij hebben niet voor niets eeuwen gevochten voor de rechten die wij heden ten dage hebben.
En dat zouden we weer gaan verkwanselen aan een ideologie waar vrouwen vet minder zijn dan mannen, waar de sharia de meest barbaarse straffen uitdeelt, waar op afvalligheid de doodstraf staat enz. enz.
Geef mij 1 tekst uit de koran waar staat dat vrouwen verplicht zijn een hoofddoek te dragen!
En dat doen ze ook. De bijbel volgen. (Althans die jij citeert maar die ik niet ken.)
Kijk maar eens in het zwembad. Daar wordt de letter van jouw tekst gevolgt. Daar zijn ze pas bescheiden gekleed!!!
Wat doe jij dan hier in dit van verotting aan elkaar hangende werelddeel.
Blijkbaar voel jij je ook beter thuis in deze consumtiemaatschappij dan in een mooi isl. land. Nee, jij zorgt er wel voor dat jij hier aan je trekken komt!!!.
Respect krijg je niet
Dat moet je verdienen!!!!!
En de intentie achter de hoofddoek heb ik al voldoende veroordeeld.
Met vr.gr.
Khalid
|
OP :
Wat denk je???
DE MEERDERHEID natuurlijk.
En dat is dus precies wat er gebeurt in een/onze democratie.
En natuurlijk kun je daar niet iedereen gelukkig mee maken maar wel de meerderheid. Voor dit systeem hebben wij hier in de Lage Landen nu eenmaal gekozen.
Simpel toch.
De meest evolutionaire idee?n zijn niet ontstaan uit de denkwijze van het gros maar door de briljante idee?n van de minderheid.
Democratie heeft voor mezelf niks te maken met kiezen.
Van als je wordt geboren kom je in een maatschappij terecht die erg veel mogelijkheden biedt maar zichzelf ondermijnt door het nemen van ondoordachte beslissingen.
Onze democratie heeft christelijke wortels..zie hier een citaat uit de bijbel :
zie Thimoteus (de bijbel)
Desgelijks ook, dat de vrouwen, in een eerbaar gewaad, met schaamte en matigheid zichzelven versieren
Denkt u dat u deze maatschappij gemaakt heeft met zijn regels en waarden
U bent er enkel in geboren en volgt deze waarden omdat deze zo zijn geevolueerd.
Mocht u ergens anders zijn geboren zoals in een islamitisch land of zelfs in een andere tijd,dan had u een geheel ander gedacht over de kunnens en niet kunnens.
Het is vrij normaal dat u de waarden die gepostuleerd zijn in de maatschappij "vrij" vindt.
Je denken baseert zich enkel op je denken binnen het geheel van westerse vrijheid-waarheid ,al denk je misschien zelf dat je uit dit geheel aan het denken bent.
Niemand zegt je immers wat je moet doen..waarom denk je dan juist zoveel over wat anderen denken?
En dat doen ze ook. De bijbel volgen. (Althans die jij citeert maar die ik niet ken.)
Kijk maar eens in het zwembad. Daar wordt de letter van jouw tekst gevolgt. Daar zijn ze pas bescheiden gekleed!!!
ja ,bescheiden is niet hetzelfde als weinig om het lijf.
Volgens mij hangt aan het woord nog altijd een connotatie die het onopvallen,gedeesd zijn, inhoudt.
Als men met heel zijn hebben en houden te koop loopt dan worden we enkel maar beoordeeld naar dat wat men verkoopt.
Wat doe jij dan hier in dit van verotting aan elkaar hangende werelddeel.
Deze verroting is overal al geinfiltreerd en maakt het juist een uitdaging de mensen een andere positie te doen varen.
Het is niet aan mij de wereld te verbeteren..ik kan enkel maar een stukje bijdragen aan het vinden van wat werkt voor de mens en niet..
Een islamitisch land zou welkom zijn...bij al zal het spiritueler meer bij me aan sluiten.
Respect krijg je niet
Dat moet je verdienen!!!!!
Ik meldde..het gaat hem NIET om respect.
Want men kan iedereen respecteren omwille van dat we in een diverse samenleving leven en respect beschaafd is te geven.
Respect is wat anders dan de waarheid..het kan zelf angstige lafheid verbergen opdat men bang is van mening te verschillen en in zijn wezen aangevallen wordt fysiek of psychologisch.
Ik heb geen repect voor diegene die mij respecteren omwille van de norm maar ik heb daarentegen wel veel respect voor mensen die mij respecteren omwille van mijn graad van goedheid,authenticiteit en vanwege mijn goede moraal..
Zo weet ik tenminste dat er meer mensen zijn die op een liefdevole manier nadenken.
|
|
|
|
27 juni 2009, 08:15
|
|
hans
|
Dit bericht is verwijderd door hans.
|
 |
|
 |
27 juni 2009, 09:25
|
|
|
Senior Member
hans is offline
|
hallo "geboren om te zijn", borntobe
Ik kan u dus echt niet volgen h?.
Een gebrek langs mijn kant.Volledig!
Misschien als ik u beter kan leren begrijpen. Daarom had ik u graag enkele persoonlijke vragen gesteld.
Spreek ik nu met een vrouw of een man?
U praat altijd over de natuur als fundament. U gaat dus uit van dit principe. Als u daar over "kennis" hebt, bent u dan bijvoorbeeld een fervent Rousseau aanhanger?
Of wat is die natuur dan? Want u blijft oppervlakkig. Leven volgens de natuurwetten, wat houdt dit dan effectief in vraag ik me dan af?
Naast natuur blijkt psychologie ook een rol te spelen bij uw betoog.
Dus maakt u een opdeling volgens de geest van de mensen?
Alles nog eens overgoten met islaam. Of is enkel de burka een middel voor uw pscycho-naturalisme te beleven?
met beleefde groeten, hans
|
|
|
 |
|
 |
27 juni 2009, 10:20
|
|
|
Member
borntobe is offline
|
U spreekt met een vrouw.
Nee ik ben geen fervente rousseau-aanhanger.
Mijn kennis van filosofen en hun denkwijzen is miniem
Volgens mijn opinie :
Terug naar de natuur : handelen waarvoor de mens gemaakt is.
Volgens ons genen zijn allen gemaakt volgens hetzelfde basisprincipe en dus gemaakt voor eenzelfde doel.
Het is aan ons te voelen en te weten welke dingen complementair zijn aan een mens,welke dingen voor de mens werken en welke dingen niet.
Uit ervaring maar ook uit gevoel "voelt" men aan of iets dat men doet een duurzaam goed affect geeft aan de mens als individu MITS deze rekening houdt met dat deze mens leeft met anderen en daar psychologisch nauw mee in contact staat.
Als men wil weten of het beter is voor "een mens" een hoofddoek te dragen en bescheiden te zijn of open te zijn en alles bloot te geven,moet men eigenlijk gaan kijken naar de intentie.
Als beide intenties goed zijn bv ik draag een bikini omdat ik wil genieten van de vrijheid zonder spannende kledij dan zal men iets beter moeten kijken naar de intenties die eraan gekoppeld worden bv goh,het kan best een mooie bikini zijn want anderen zullen oordelen (intentie is negatief)of ben ik niet dik in deze bikini?(intentie negatief) of ik moet zo sexy mogelijk voorkomen want er is altijd kans op een ontmoeting met iemand die ik graag heb(intentie negatief)(nogal simplistisch uitgelegd)
Deze gemengde intenties zijn negatief omdat ze onzekerheid inhouden,zich richten op schoonheid,individualisme en er toe bij dragen dat men meer bezig is te denken wat anderen van ons denken,dan echt te genieten van elkaars aanwezigheid en liefdevol met elkaar bezig zijn.
Voor mij is natuur duaal.
Een mens heeft positieve en negatieve kanten.
De negatieve kanten horen niet bij deze natuur maar zijn een door angst opgewektte werkelijkheid die is ontstaan door een onliefdevol handelen van anderen
Onze natuur=liefde =wat werkt voor de mens
(Net als een vogel gemaakt is om een vogel te zijn,is de mens gemaakt om liefdevol te zijn,omdat enkel deze liefdevolle houding de mens langdurig gelukkig maakt)
Eigenlijk zouden de wetten moeten gebasseerd zijn op een liefdevolle moraal om zo de mensen tegen zichzelf te beschermen.
Iedereen komt puur ter wereld maar wordt gevormd en gepolijst door zowel de angst als de liefde van anderen.
De burka is een noodzaak om de wereld weer te purifieren van de uiterlijke en spilzieke nu gangabare norm.
Waarom stoppen we iets weg in een klein bikinietje?
Men wil nog iets bewaren blijkbaar of is het toch de moraliteit die knaagt?
Het is niet normaal dat iedereen beoordeeld wortd door zijn uiterlijk terwijl we als mens zelf ervaart hebben wat het is geliefd te worden ook al is men niet mooi,is men ziek,heeft men mindere dagen,huilerige en zwakke dagen..
En toch leggen we elke dag diezelfde norm aan onszelf en anderen op..wees mooi,wees goed,wees roemrijk,wees schitterend en briljant..
Maar wat wordt vergeten..
Wees zacht en lief ook als man..wees sterk en wijs niet stoer en macho
Wees moedig en betrouwbaar..
Wees open en eerlijk en volg de beste waarden die werken voor de mens volgens zijn liefdevolle natuur
|
|
|
|
27 juni 2009, 11:00
|
|
|
Senior Member
hans is offline
|
hallo geboren om te zijn,
dank u, u blijft voor mij een moeilijk te vatten persoonlijkheid.
weet zelf nog niet waarom dit zelfs zo is!
toch een prettige dag verder gewenst, hans
|
|
|
27 juni 2009, 12:49
|
|
|
Islamcriticus
Mireillemeisje is offline
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Umm_imran
Ik vraag me af of het wel klopt dat als je je uitschrijft voor het einde van het schooljaar dat je dan gebuisd bent? Volgens wat ik weet kan je enkel gebuisd zijn als je RESULTATEN niet voldoende zijn. Maw als je minstens 1 ? twee diepe buizen hebt, kan je een c-attest krijgen. Het gedrag mag in geen geval een reden zijn om iemand te buizen, wel om die leerling weg te zenden...
|
Voor zover ik me meen te herinneren kan een diploma/getuigschrift enkel worden uitgereikt als men kan bewijzen dat men alle lessen heeft gevolgd. In geval men zich uitschrijft voor het einde van het studiejaar heeft men geen volledige agenda gevolgd. Daarom is men ook zo streng op kinderen die na het be?indigen van de examens snel snel al op verlof vertrekken: mag ook niet.
|
|
|
|
27 juni 2009, 12:51
|
|
|
Islamcriticus
|
Citaat:
|
De burka is een noodzaak om de wereld weer te purifieren van de uiterlijke en spilzieke nu gangabare norm.
|
U gaat dus in zwarte burka aan het strand zitten?
Of blijft U gewoon binnen?
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat U een reuzegroot probleem heeft met uw uiterlijk.
Ik zou zeggen: zoek hulp!
|
|
|
|
27 juni 2009, 14:22
|
|
|
Member
borntobe is offline
|
Dit kan :
http://www.rodevisproducties.nl/blog...rka-strand.jpg
http://www.columbusmagazine.nl/image...3790/83790.jpg
Mijn "reuzegroot" probleem is het feit dat de meerderheid van de mensen blind met hun ogen open lopen.
Als anderen een revolutie teweeg brengen omwille van het beste in onszelf kan men eerst beter op alle vlakken bestuderen en daarna een oordeel vormen.
Wat het best is voor de mens,die kennis heeft God in ons hart geschreven
Laatst gewijzigd door borntobe : 27 juni 2009 om 14:23.
Reden: fout in tekst
|
|
|
|
27 juni 2009, 17:43
|
|
|
Islamcriticus
|
Beste borntobe, u spreekt in raadsels.
Citaat:
Als anderen een revolutie teweeg brengen omwille van het beste in onszelf kan men eerst beter op alle vlakken bestuderen en daarna een oordeel vormen.
|
wat wil dit zeggen?
|
|
|
|
 |
|
 |
27 juni 2009, 18:21
|
|
|
Member
borntobe is offline
|
Onze kijk op een discussie is altijd gekleurd door onze achtergrond.
Vanuit ??n invalshoek bekijken we een stelling en proberen we die te staven of te vernietigen nl de invalshoek van wat men weet,gelezen,gehoord en ervaren heeft.
Men weet zelf niet hoe ons hart "kijkt" omdat we in een situatie zitten die God zo voor ons heeft gemaakt..God is immers allesbepalend.
Men kan dus maar begrijpen en dingen"ontdekken"indien men verlicht wordt door God.
De aanraking van God kan elk moment gebeuren indien God dat wenst.
Het kan dus gebeuren dat men denkt dat men open kijkt maar eigenlijk de mogelijkheid niet heeft verder te kijken vanuit een ander gezichtsveld.
en dat heeft niks met domheid te maken of onwetendheid;dat heeft enkel te maken met of de tijd rijp is voor verandering.
Vanuit dit standpunt kan men dus enkel roeien met de peddels die men heeft.
Vanuit dit oogpunt kan men bepaalde dingen die er heersen als niet praktisch ervaren,onnuttig zoals het dragen van een burka,omdat men zich er gewoon niet van bewust is dat men de middelen niet heeft anders te denken.
Daarom moet men praktische dingen "invoeren" om de mens tegen zijn eigen ilussie-denken te beschermen.
Wat werkt voor de mens is vrij simpel..kijk naar de duurzame voordelen op lange termijn als men iets doet..zonder alle consequenties te vergeten.
|
|
|
|
 |
|
 |
29 juni 2009, 00:01
|
|
|
Admin - بن عيا د محمد رشيد
Moke is offline
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moke
"Wie een getuigenis verzwijgt van een discriminerende daad is even schuldig dan wanneer deze door iemand wordt uitgevoerd."
|
Als ik een vervolg mag aan geven, stellen we vast dat Antwerpen en e.a. gemeenten aan positieve discriminatie doen, de moslimburgers benaderen via een pad waarbij men de waarheid verbergt.
Ze verdoezelen de waarheid, geven uiteenlopende redenen waarom men het hoofddoekenverbod willen invoeren in hun stadsscholen, sociale sector, overheidsdiensten, enz. ... Als het zover komt via gerechtelijke processen, stellen we vast dat moslims recht op godsdienstvrijheid wordt ingeperkt door lokale diensten met steun van het gerechtelijk apparaat.
De jongens van deze Antwerpse Atheneum vinden deze uitleg van de directrice een grote leugen: Radicale moslimjongeren zetten meisjes nu onder druk om een hoofddoek te dragen", "We merken dat de gelijkwaardigheid en de vrijheid van onze leerlingen in het gedrang komt" en "Het is mogelijk dat leerlingen zich onder sociale druk verplicht voelen politieke en religieuze symbolen te dragen. Daarom laten we het niet meer toe".
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...ekverbod.dhtml
Zie bovenaan de laatste afbeelding: Wij zijn geen macho's.
Wordt de hoofddoek opgedrongen? 'Niemand moet ons zeggen hoe wij ons moeten kleden' - http://www.standaard.be/Artikel/Deta...2&subsection=3
Denken de atheneums werkelijk dat zij de waarheid van haar maatregel kan verdoezelen door te beweren dat "radicale moslimjongeren" de meisjes onder druk zetten om een hoofddoek te dragen? De waarneembare realiteit is immers dat Islam over gans de wereld, Belgi? incluis, met een sterke wederopleving bezig is. Tot het punt dat in Belgi? alleen al jaarlijks duizenden wat men noemt "autochtone" vrouwen Islam aannemen en de hoofddoek beginnen te dragen. Derhalve, om te beweren dat de groei in het aantal vrouwen dat de Islamitische hoofddoek draagt het resultaat is van dwang door radicalen, is een gotspe. Om zoiets te zeggen doet het misschien goed bij de stemmers op het Vlaams Belang, maar het is een schandelijke laster van al de tienduizenden vrouwen die in oprechtheid ervoor kiezen om als moslima te leven! - Abdullah as Siddiq .
Moslimmeisjes naar rechter tegen verbod op hoofddoek.
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...oofddoek.dhtml
Wordt in de toekomst vervolgd.
Last but not last: http://www.nd.nl/artikelen/2009/juni...rbod-hoofddoek
MOGELIJKE OPLOSSING:
Helaas komt er niemand met een oplossing of zijn er geen voorstanders (initiatiefnemers) voor het oprichten van een Islamitische school voor meisjes (voorkeur wegens verbod op het dragen van een hoofddoek) en jongens.
Een mogelijke oplossing is namenlijk dat de Antwerpse scholen en omstreden verlieslatend worden. Door middel van m??r aan concurrentie toe te laten voor het oprichcten van onderwijsinstellingen (vb. Islam). D.w.z. in de praktijk, dat een school aan leerlingen verliest, leraars moeten gaan ontslaan, minder subsidies krijgen, minder aftrekbare kosten, dit resultert naar een onevenwichtige financi?le balans van de school tussen haar ontvangsten en uitgaven. Hoge kosten weinig inkomsten, deze school is niet echt rendabel en zou dicht moeten gaan????
Hoe staat de Moslimexecutieve, MoslimLiga, Unie der Moske?en, ouders die verantwoordelijk voor de geloofsopvoeding van hun kinderen, enz. ... voor het oprichten van hun eigen Islamitisch onderwijs?
E?n antwoord is er verschenen op TV, Moslimexecutieve (Nordin Taouil) is geen voorstander van priv?-scholen (28/06/2009 - VRT). Anderen verantwoordelijken zwijgen als een graf, is er wel nood aan????
Wa alaikoem salaam wa rahmatoellahi wa barakatoehoe.
|
|
|
|
| Discussietools |
|
|
| Weergave |
Lineaire weergave
|
Regels voor berichten
|