Homepagina
.Favorieten
.Startpagina
Aanvraag Externe MailBox:
http://mail.moslimjongeren.be

Ga terug   Forums voor Moslimjongeren > Dawah دعوة > Wekelijkse Agenda

Wekelijkse Agenda Lezingen, bijeenkomsten, festiviteiten, enz. ...

Antwoord

Discussietools Weergave

Jongeren in Beweging !!!
Oud 3 maart 2008, 00:07   #1
Moke
Admin - بن عيا د محمد رشيد

Moke's schermafbeelding

Moke is offline
Thumbs up Jongeren in Beweging !!!

شباب في الحركة

Forums voor Moslimjongeren is een Belgisch Islamitische Jongeren Forum met uitvalbasis in Groot-Antwerpen (prés du ‘Consulat Géneral du Royaume Maroc’). Ontmoet daarom enerzijds zusters of anderzijds broeders in de Islam van deze forum. Ben je jong, dynamisch, flexibel (kennis uit diverse mediums) en kun je daardoor een meerwaarde bieden in ons geloof, ben je van harte welkom. Voor Limburg, Vlaams Brabant, Oost- en West-Vlaanderen wordt ook een ontmoeting vastgelegd, mits voldoende ‘DawahLeden’ van deze forum. De uitvoerende taken zal worden uitbesteed aan andere externe organisaties met bemiddelingspoging van www.moslimjongeren.be

Heb je suggestieve voorstellingen voor de programmatie, geef het door op:
Ik ben een ‘Broeder in de Islam’. of Ik ben een ‘Zuster in de Islam’.

Alles wat een toegevoegde waarde (realisatie groeiperspectieven) kan gegeven worden in de geloofsopvoeding is een argument die voorrang krijgt. Het is ook daarom dat Forums voor Moslimjongeren een steentje bijdraagt aan deze beperkte uitvoering van de geloofsopvoeding voor onze ‘DawahLeden’. Om niet tegenstrijdig te doen tegenover het ‘Dawah-Integratie’ in deze samenleving houden we de deuren open voor anders gelovigen, niet gelovigen, bekeerde moslims van andere nationaliteiten, andere bekeerlingen, enz. … .

Tot binnenkort, insha’allah voor een gezegende ontmoeting!!!!

BIJKOMENDE NOTA:
Gezocht: Moderators.
Taken: geloofsgenoten adviseren en begeleiden in hun keuze van geloofsovertuiging.
Profiel: hadieth- of koranwetenschappen in ??n van de verschillende madhab-instituten of aanverwante instellingen. Deze kunnen ondersteund of vervangen worden uit personen (m/v) in het beroepsleven, bij afwezigheid of tekortkoming.

Oud 3 maart 2008, 15:56   #2
fatima
Moslima

fatima's schermafbeelding

fatima is offline
Standaard

ma'achalaah, een vereniging die echt een steentje bijdraagt aan de geloofssituatie van deze tijd en de jongeren, die geloven een heel ander en verkeerd beeld geven.

de meeste denken nu direct dat geloof gewoon iets met familie te maken heeft, het meisje dat hara baby gedood heeft of achtergelaten schreef in haar afscheidsbrief" dochter, ik laat u hier achter want ik mag u niet houden van mijn geloof" da's niet waar, want als zij echt een gelovige was zoals ze inde kranten nu beweren zou zij nooit zina hebben gepleegd en derna nog een wezen doden. zij had dat geloof meer begrepen als familie, maar ya moehiem ik zie nu echt dat de islam onder jongeren zo erg als belaberd is.

een vereniging zoals deze brengt daar inchallaah verandering in.
  Met citaat antwoorden

Oud 5 maart 2008, 22:10   #3
M.arocciia
Moslima

M.arocciia is offline
Standaard

Salaamoe Aleikom,

Ik vind dit echt super geweldig, echt Maasha Allah. Ik zou wel erg graag mee willen doen.
Maar, ik woon in Nederland en het gaat dan wel erg moeilijk. Ik wens de broeders en zusters die mee gaan doen aan dit project veel succes, en krijgen jullie van Allah jullie zegeningen.
Veel succes.

Wassalaam.

Oud 6 maart 2008, 18:31   #4
Moke

Moke's schermafbeelding

Moke is offline
Wink

: آلسلام عليكم ورحة آلله وبركاته - الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله أما بعد

ايها الاخوات في الاسلام

Wel, beste zusters fatima en M.arocciia,

Wie hier zich aangetrokken voelt en contact heeft met de Islamitische gemeenschap (buitenshuis) zal hiervan sporen vinden. Het laatste woord ligt niet in mijn handen, maar aan de lokale verantwoordelijken (vzw's). Normaal gezien mag dit voor regio Antwerpen geen probleem mogen zijn. Daarbuiten zijn wel diepgaande gesprekken en contacten nodig. Eerst moet de voorbereiding op punt afgesteld worden, dan pas zullen er de eerste tekenen zichtbaar zijn (antw.) !!!

Moge Allah () onze reacties meer zegeningen vertonen.

-amien-2

Ma3a Salaam.

(Islamitische) activiteiten
Oud 21 maart 2008, 19:55   #5
Sara
Moslima

Sara is offline
Wink (Islamitische) activiteiten

Salaam aleikoem wa rahmatAllah wa barakatoehoe

Beste broeders en zusters

Ik vind het echt een geweldig initiatief!
Ik heb altijd al activiteiten gewild waarmee ik in contact kan komen met mede-moslim(a)s, want zeker in een niet-islamitisch land is het belangrijk om goede vrienden te hebben die je op het rechte pad houden.

Blijkbaar zijn er nog niet veel reacties op Moke's bericht, maar ik vroeg me af of er al idee?n zijn voor activiteiten in Antwerpen?

Buiten puur theoretische activiteiten (daarmee bedoel ik islamitische theorielessen) zou het misschien ook interessant zijn om sportieve, creatieve en recreatieve activiteiten voor de jongeren te organiseren. Dit biedt ons (de jongeren) een goed alternatief om op een goede, halaale manier onze tijd te besteden.

Enkele voorbeelden:

sportlessen en -wedstrijden
kalligrafielessen
voordracht van (zelfgeschreven) po?zie
islamitische kunst: uitleg en misschien zelf aan het werk gaan
discussiegroepen
halaal film-avond of -middag of misschien zelfs -morgen (risalah, message of islam, film die binnenkort uitkomt, geproduceerd door 'ummah films': tommorow never comes,..)
werkgroepen in het voordeel van de ummah (geldinzamelingen, bescherming vd rechten van de moslim(a) in en buiten belgi?)
....
Kortom, er is h??l veel dat de jongeren (en in feite niet enkel de jongeren) kunnen doen, maar op ??n voorwaarde: SAMENWERKEN!

Het is natuurlijk gemakkelijk om eventjes deze activiteiten op te sommen en dan achteruit te zitten en te wachten tot iemand deze activiteiten organiseert. We zullen mensen, geld, tijd en de hulp van Allah st nodig hebben om (minstens een deel) te realiseren. Alles gaat stapje voor stapje, met geduld en optimisme.

Ikzelf ben maar een tienermeisje van 16 jaar, misschien met veel idee?n,met niet bepaald v??l invloed, maar als er meer mensen zijn die zich willen bezighouden met dit te realiseren wil ik ZEKER van de partij zijn.

Als we nu eens allemaal rond de tafel gaan zitten en samenwerken, elkaar steunen en de hoop niet verliezen (Moge Allah st ons bijstaan).

Ik wacht (ongeduldig ) op jullie reacties!!

BTW: dit is een vorm van dawah, want we willlen onze ummah verenigen, sterker maken en uitbreiden met zulke activiteiten.

Bezoek eens: http://islam-moslims.skynetblogs.be/
  Met citaat antwoorden

Oud 23 maart 2008, 16:13   #6
Sara
Moslima

Sara is offline
Cool

Salaam aleikhoem

Wel, ik wacht nog altijd...

Doe maar op jullie gemak zou ik zeggen hahaha

Bezoek eens: http://islam-moslims.skynetblogs.be/
  Met citaat antwoorden

Oud 23 maart 2008, 16:41   #7
Moke

Moke's schermafbeelding

Moke is offline
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sara Bekijk bericht
Salaam aleikhoem

Wel, ik wacht nog altijd...

Doe maar op jullie gemak zou ik zeggen hahaha
Salaam Sarah,

Weet je, hou rekening mee met deze uitspraak:

"Een stille dawah heeft diepe gronden."

Ik zal je in de loop van volgende week een vervolg aan uw reactie geven, want moet eerst iets anders in orde brengen. Het moest allang in orde zijn, maar van uitstel komt geen afstel.

Tot binnenkort insha'allah.

Oud 12 april 2008, 21:04   #8
Moke

Moke's schermafbeelding

Moke is offline
Standaard

Salaam Alaikoem Sara,

Ik heb speciaal mijn reactie uitgesteld vanwege mijn inzet. Maar ik bewonder jouw motivatie dat ons een meerwaarde zal bieden in ons geloof en stelt het op prijs dat ieder een steentje voor bijdraagt. Het is daarom dat 'BEN AYAD Forums' in de nabije toekomst, tijdens een kalme periode 'Forums voor Moslimjongeren' - www.moslimjongeren.be wordt (enkel surfen, inlog- en registratieproblemen, vaste hyperlinks,...).

Het is van strategisch belang dat we onze dawah 'Jongeren in Beweging' koppelen aan het webadres, om verschillende redenen:
- om doelgericht en effici?nt een lokale introductie te doen - الدعوة ,
- meer betrokkenheid tussen jongeren en Islam te ontwikkelen en te betrekken met verschillende dawah-aktiviteiten.
- omdat jongeren in een groeifase (bloeifase periode) zitten van de Islam - التربية , zijn het de belangrijkste doelgroep om m??rwaarde te cre?ren met de beste resultaten, hoe de Islam in de toekomst zal uitzien,
- enz. ...

Je kunt het anders vergelijken: wanneer je een gezonde zaad van een bloem gaat planten in de grond, dat deze na periode van afwisselende omstandigheden tot een gezonde bloem zal leiden met de beste resultaten op weergave van kleur, ruikheid, ..., dankzij een gezonde zaad en ontwikkelingfase (groeiperiode) tot de beste en de mooiste bloem ooit van de regio is geworden.

Zo is de strategie van deze forum ook zo, we zijn jongeren en richten ons op deze doelgroep waar de beste vruchten van de Islam zullen geworpen worden in de nabije toekomst. Want wij van de 2e & 3e generaties jongeren moslims zullen de fakkel van de Islam moeten overnemen van de 1e generatie moslims dat stilletjes aan het einde is (60 ? +70j.).

Natuurlijk zijn anders- of niet gelovig ook welkom op deze jongeren forum, we discrimineren niemand. Het grootste groeipotentieel in de Islam zijn de moslimjongeren die hun geloof belijden. Het is daarom deze forum zich bezighoudt met de groeiperspectieven van de Islam dat ieder van ons persoonlijk met zich meebrengt.

Welke aanspreekpunten, moskee-, jongeren- of andere verenigingen het zullen zijn en jouw het dichtste hebben benaderd, zal in de loop der weken en maanden stilletjes aan zichtbaar zijn. Een teken dat er steentjes worden bijgedragen om 'Jongeren in Beweging' te houden. De ene is er vlugger mee weg tegenover de andere, het is een kwestie van een stukje verantwoordelijkheid op te nemen.

Welke partnership www.moslimjongeren.be (momenteel alleen surfen) heeft aangegaan zal in het gastenboek weergegeven worden: http://www.moslimjongeren.be/forum/showthread.php?t=5 - men kan eventueel een signaaltje achterlaten of daar de bel doen rinkelen.

Moge Allah () onze dawah versterken en een m??rwaarde geven in ons geloof, de laatste openbaring aan de mensheid.

Wa alaikoem salaam, wa rahmatoellahi wa barakatoehoe.

Oud 24 december 2008, 11:58   #9
Imini
Senior Member

Imini's schermafbeelding

Imini is offline
Standaard

Ik hoop dat het heel wat invloed gaat uit oefenen. Ik kan zelf niet meedoen (woon namelijk in Nederland). Maar ik vind het prachtig dat het er is.

Oughtie Vrouwendag
Oud 16 januari 2009, 19:37   #10
Oughtie
Junior Member

Oughtie is offline
Standaard Oughtie Vrouwendag

Laatst gewijzigd door Moke : 23 januari 2009 om 21:02. Reden: Duplicaat bericht verschillende keren online geplaatst.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten